Rootes Car Club Norway

Jeg kunne ønske å høre hva dere som pusser opp en rootes-bil bruker av lakk for å lakkere bilene? Setter dere bort bilene til knalldyre lakkeringsverksted og bruker billakk,eller tar dere å gjør det billigst mulig,å lakkere selv og bruke noe ala hobbylakk?

Er litt i tvil om hva jeg skal bruke på commer expressen. Hva bruker dere som grunning og lakk over etterpå? Har hørt om noen som bruker arkanol som grunning,mens andre sier fy fy. Trenger å høre hva dere foretrekker :-)!

Visninger: 62

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Jeg må dessverre meddele at jeg feiget ut og satte bort lakkeringen til et knalldyrt lakkeringsverksted, ikke bare pga. en total mangel på kompetanse, men også i mangel på egnede lokaler med tanke på støv og avtrekk og varme. Dessuten koster lakken også noen tusenlapper, og det ville vært helt bortkasta penger hvis det ikke skulle bli bra. Alt var ute, så jeg betalte meg ut av knipa heller enn å risikere å gjøre om igjen lakkjobben når ruter og motor og tepper og lykter og alt annet var på plass...

Oki,men det er jo helt greit det :-). Ikke noe som er så surt som å måtte slipe ned igjen,for så å gå på jobben på nytt. Det er vel da de fleste gir opp prosjekter vil jeg tru..hehe.

Skal høre med min far,han har lakkert litt på hobbybasis før i tida,tror han har noe sprøyteutstyr og kompressor,så kanskje kan det bli en rimelig utvei,vi får se :-).

Jeg har ikke erfaring som "hobbylakker", men her er kanskje noe informasjon som kan være nyttig: http://debatt.sol.no/content/billakkering-rad-og-tips? Ellers har jeg funnet ut at lakkrens (et par omganger) i mitt tilfelle er et bra alternativ.
Oki,takker for tips. Det er mye nyttig å finne på nettet om lakkering. Og man kan åsså være uheldig å få veldig mange forskjellige svar om hva man bør gjøre,og ikke gjøre,så sitter man der tilbake like forvirra..hehe. Det beste,er vel å prøve seg fram sjøl,så får man litt erfaring :-).

Det var en gjeng i Hot Rod (et amerikansk entusistblad som normalt forfekter høy kvalitet på roddingsarbeid som gjøres) som testet ut en påstand om at det var mulig å få et OK resultat med et produkt tilsvarende Bengalakk. http://www.hotrod.com/techarticles/body/hrdp_0707_1962_ford_falcon_...   Resultatet ser jo faktisk presentabelt ut. Ellers har jeg prøvd med en 1.5Hk hobbykompressor og den beste Biltema pistolen plus vannavskiller. Helt OK resultat for vanlig lakk dvs ikke metallic. Dessuten går det an å få leid en profesjonell lakkboks i Oslo for en helg for en akseptabel penge om man kjøper lakken hos dem.

Svar på diskusjon

RSS

© 2012   Created by Kjell Braten.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår